Wie heeft de nieuwe MO huisstijl eigenlijk gemaakt?
Bij een nieuwe start hoort een nieuwe huisstijl! Het Metropole Orkest heeft in de afgelopen maanden heel hard gewerkt aan een nieuwe website en een nieuwe huisstijl. Oplettende fans hadden natuurlijk al gezien dat er zo nu en dan iets opdook met cirkels en geluidsgolven. Vanaf nu is er geen ontkomen meer aan! Hieronder de uitleg van onze designer Martin Pyper van ME studio.
“Natuurlijk was ik erg blij dat een organisatie als het Metropole Orkest mij vroeg om mee te denken over een nieuwe identiteit. Als ik ontwerp is muziek mijn grootste inspiratiebron, wat wil een designer nog meer? Een orkest als het MO heeft een hele lange traditie en een toekomst visie, hierbij hoort een gevoel. Samen met het orkest uitzoeken wat die emotie is, en deze stap voor stap verder verbeelden is waanzinnig gaaf om te doen. De identiteit bestaat in de basis uit gekleurde vakken en cirkels. De cirkels kun je zien als een soort verbeelding van geluidsgolven, een fysieke metafoor voor de lagen van geluid die over elkaar vallen en samen steeds een ander patroon of compositie vormen. Er zit dynamiek en beweging in het lijnenspel dat je steeds op een ander manier kan verwerken in het ontwerp.”
“De kleurenvlakken beelden vooral de diversiteit van het repertoire uit. Pop, Jazz en nog veel meer. Hopelijk geeft de veelheid van kleuren bij elkaar snel een idee van hoe divers en levendig ‘het product’ is. Een regenboog aan kleuren is natuurlijk ook fijn om te gebruiken voor allerlei toepassing in de toekomst. Neem bijvoorbeeld de nieuwe gekleurde pilaren in het kantoor, het zorgt onmiddellijk voor een springlevend gevoel. Een bank wil betrouwbaarheid en stabiliteit uitstralen en kiest daarom vaak voor blauw. Een orkest wil heel andere dingen vertellen en daar past levendigheid en kleurigheid veel beter bij. Waarom kiezen voor één huisstijl kleur als je alles mag hebben?Nieuwsgierig naar nog meer ontwerpen? Klik hier“
Gepubliceerd: woensdag 18 september 2013